Söderstadion <3

Sitter också och tänker lite smått på hur allt kommer vara när inte Söderstadion finns.
Man har aldrig riktigt längtat tillbaka eftersom man vet att man efter nästa bortamatch ska få komma tillbaks till exakt denna plats. Men nu börjar längtan smyga sig på. Kände det inte riktigt då, att det var dags, att ta farväl. Allt kändes som vanligt. Förutom alla snygga tifon och fansen som var helt till sig. Men ändå, allt kändes som en vanlig match.
Men nu kommer man aldrig att få komma tillbaka. Känner en klump i halsen när jag verkligen börjar tänka på det. Jag vet att Söderstadion har funnits så länge så att många rättare sagt växt upp där, växt upp bland fansen, sjungigt i klacken, sjungigt med klacken, sett spelarna år efter år kämpa sig mot 3 poäng, kämpa sig upp mot toppen. Men nu, vad händer nu. Kommer stämningen bli den samma på Nya Söderstadion. Eller kommer allt bara falla i bitar... Jag vill inte tänka längre... Det är helt otroligt att detta händer, varför... Vi behöver denna plats att hämta nya krafter ifrån. Vi behöver denna stämning för att känna tro och hopp, visst, det ska bli kul med något nytt men samtidigt är det här vi hör hemma. På Söderstadion, det är här vi vill känna glädje, tro, hopp och kärlek. Det är här vi vill vara resten av våra liv.
Söderstadion, du har gett så mycket i mitt gämförelse korta liv. Och jag skulle vilja att jag var född tidigare, för då skulle jag haft chansen att få uppleva allt som jag nu inte upplevt på här.
Denna ännu lilla text kan fortsätta till minst 5 sidor, så jag hoppas att du förstår, även fast du inte är ett levande ting, men du är fyllt med så många ännu kvarlevande minnen att du kommer förbli levande du också.
Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan, i mitt hjärta! Tack för de här åren <3
 
Jag kommer att sakna dig!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0