gud

Ibland känns det som om lärarna inte vet att vi har ett liv utanför skolan. De bara bombar ner oss med en mängd utav läxor och prov!
Ibland förstår man inte hur man ska ta sig tid åt allt. Har precis gjort spanska läxan, senare blir det NO, skriva om typ 7 olika kraftverk som vi ska låtsas vara politiker om på fre och argumentera om vilket kraftverk vi ska investera i..
Kanske inte låter så svårt men man vill ju göra det fullt ut så man inte bara har ett argument för en sak, då skulle det aldrig gå igenom.
 
När mamma kommer hem åker vi och tränar vilket ska bli extremt skönt, bara fly den här pluggatmosfären som finns i mitt rum just nu!
 
Har inte ni känt så någon gång? Att man får dåligt samvete om man bara sitter i sitt rum och inte gör något "vettigt".
 
För mig är det så för det mesta. Man sitter i sitt rum och känner att: ja nu är jag klar med allt jag har bestämt att jag ska göra idag. Men nej, det är du egentligen inte. För du har hur mycket saker som helst som du kan göra. Plugga till kommande prov, göra fler läxor, jobba vidare i någon bok osv osv.
 
Man nu vill jag inte bomba ner er med massa läxprat!
 
Hoppas ni får en underbar kväll!
 
Någon som längtar?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0