Söndag

Nu har vi kommit till den där söndagen igen. Orkar inte mer. Varför måste söndag vara en sådan jobbig dag. Ja, bara för att skolan börjar dagen efter.
Men måste skolan vara så tråkig då, varför vill man nästan aldrig befinna sig där. Varför ger skolan med så många dåliga känslor... Ja, det vet ingen. Men det borde ju faktiskt gå att ändra på. Men inte många verkar tänka i dessa banor...
Tänk om skolan skulle vara lika rolig varje dag. Lärarna bra, lektionerna roliga och proven inte lika tunga och läskiga. Tänka om allt detta bara kunde hända. Då skulle man längta till skolan. Söndagar skulle inte vara lika jobbiga. Jag skulle inte behöva plugga på helgerna för att man lär sig allt i skolan så bra om dessa uppradade sakerna här uppe stämde in. Men nu gör de inte det, i alla fall inte ofta.
Men tycker att det inte borde vara så så svårt att få det så men tydligen så är det det...
 
Aja. Jag sitter i mitt rum och lyssnar på skön instrumental musik medan jag pluggar Litteraturhistoria. Provet börjar närma sig nu och... ja.
 
Jag sitter och hoppas på att jag och mamma ska till gymmet snart så jag kan få "träna av mig" lite. Känner verkligen för det efter denna helg.
 
Åh, sommarlov. Och Gotland med Josephine <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0